الأحد، أكتوبر 15، 2006

لو ما قدرتش....


براء.. أشكرك على كل كلمة وقفت بيها جنبي..
اللي منهم الكلمات دي،
و اللي دورت عليها لغاية أما لقيتها مكتوبة في مدونة (عايشة و خلاص)

الكلمات بتقول لي :

"إن ما قدرتش تضحك
ما تدمّعش ولا تبكيش..
وإن ما فضلش معاك غير قلبك
إوعى تخاف !!
مش هتموت ... هتعيش
وإن سألوك الناس ..
عن ضي جو عيونك ما بيلمعش
ما تخبيش..
قول لهم العيب مش فيا
ده العيب م الضي !!
وأنا مش عاشق ضلمة
ولا زعّلت الضي
مسير الضي لوحده .. هيلمع
ومسير الضحك لوحده هيرجع
ما بيجرحش ولا يؤذيـش

كلمات : محمد الناصر
غناء : وجيه عزيز"

هناك 6 تعليقات:

Unknown يقول...

eshta ya m3lem...thanx mooot 3ala kalemat el song:d

bas law 3ereft tegeeb el song zat nafsaha
yeb2a eshta 3aleek...wenta keda tamam tamam
yalla salam

Nohaz يقول...

مين زعلك و انا افرمه

أميرة من غير قصر ولا بستان.. ولا الشاطر حسن كمان يقول...

شكرا يا مصعب
شكرا بجد
:)

إيمــــان ســعد يقول...

كلماتها جميلة للغاية
اغنية واحدة فقط اذكر انى سمعتها لوجيه عزيز
ممم اتعلم ذكرتني بكلمات من زجل قراته مرة في جريدة الاسبوع و لكني لا اتذكر الكاتب
***

حل السرج
و طير يا حصان..
دوس ع الهم اللي ما يتلم
و ع الأيام
رد لأصلك..
و أرفع راسك..
و أفرد حلمك بره مقاسك..
عشها بقلبك و باحساسك
و اعدل وشك على قدام..
مهما أتغير لون ايامك
مهما أتعافوا و شدوا لجامك..
لك رجلين زي المواتير
لك جناحات أعفى من الطير
كل بيبان الدنيا حرير..
كل سدود الكون أوهام !!!

****
تحياتي

مُصْعَب إِبْرَاهِيم يقول...

leila أنا لقيت الأغنية .. ابقي فكريني أبعتهالك


نهى .. اوعي تقولي كده.. ده أهم شخص في حياتي

أميرة .. العفو


بنت سعد .. لك أيضا تحياتي

غير معرف يقول...

يا ريت تبعتلي الاغنية انا كمان يا باشا