الثلاثاء، مارس 20، 2007

ابتسامة و ... وكفى


أن يسلم لك طفل لم يتجاوز رصيده في هذه الدنيا بعد الأربعين يوما نفسه ويشعر بالأمان، ويبتسم لك ابتسامة ملائكية ثم يتثاءب تثاؤبا طفوليا بريئا ويخلد للنوم مطمئنا بين ذراعيك مختبئا فيهما بجسده الصغير من كل ما حوله، هذا يعني أنه لا زال في هذه الدنيا ما يستحق أن أعيش وأضحي لأجله، ولتذهب كل كنوز الأرض بعيدا .. فهذا شعور لا يمكن أبدا أن يوصف..

زياد .. ربنا يحميك لمامتك وباباك ..

هناك 16 تعليقًا:

Camellia Hussein يقول...

كنت دايما بخاف اشيل اطفال صغيرين كنت بحس انهم ممكن يتكسروا أو يدوبوا..بس اول مرة عملت ده كان عمرو ابن خالتي كان عنده يومين بس كان احساس جميل اوي كنت حاسة اني مالكة النقاء اللي في الدنيا كله بين ايديا وقلت لنفسي وقتها ان اكيد الدنيا لسة حلوة ولسة ربنا بيحبنا

bagabigo يقول...

نفسى اختى تولد بجد حاسة ان البيبى اللى فى بطنها وحشنى ربنا يحميك يا زياد

ola salem يقول...

اه يا مصعب والف اه انت جيت فى احلى حاجة فعلا تستحق الحياة من أجلها

emz يقول...

الاطفال الصغيرين
لسه صافيين لسه النقاء مالكهم
بجد الواحد يتمنى يرجع صغير تانى..

menSh يقول...

بعيدا عن كل الكلام الجامد و"الرهيّف" بتاع نفسنا نرجع أطفال وكدة..

الصراحة لما بشوف طفل جديد بيصعب عليا إنه جاء ليشاركنا المأساة التي نعيشها، على طريقة: أهلا!! إتفضل في الصالون حضرتك

AbdElRaHmaN Ayyash يقول...

و الله يا مصعب هم النور
فعلا هم النور اللي باقي لنا
عسل اوي زوزو ده
ربنا يحميه يااارب
----------------
http://al-ghareeb.blogspot.com/2007/03/blog-post_1866.html

-------------
لنضع من هنا التصاميم التي نعبر بها عن رفضنا للتعديلات الدستورية
شاركونا

عبدالله يقول...

عسل والله

مش الواد الصغير
لا انت
:)

جميله مشاعرك ناحية العيال بس جرب انك تقعد سنه معاهم في البيت يعيطوا كل ما تيجي تفكر تنام يا تري هيبقي نفس شعورك

نستني و نشوف
:)

ربنا يبارك في زياد ان شاء الله

تحياتي

Oma يقول...

ياختي عليه ايه الجمال دي
طعم موووت
على فكره انا بعشق الاطفال وخصوصا الملايكه الصغننين دول
عندي توينز بنات عمتو لا يقال عنهم سوى انهم حته مني بجد
كل مااشوفهم او احضنهم احس اني بتولد من جديد
بجد الاطفال دول نعمه من ربنا علينا عشان يعرفنا ان الدنيا ديما فيها حاجات حلوه هتفضل موجوده
ربنا يبارك فيه :)

LAMIA MAHMOUD يقول...

يا لهوي يا ناس
في كده في الدنيا .. الكلام ده للبيبي مش ليك:)

بجد فعلا ضحكة طفل بتحسسك ان في حاجة لسة يتعاش عشانها

غير معرف يقول...

وماذا عن الذي يرتعد حينما يحمل رضيعا؟
انت مطمئن يامصعب
ربما كاطمئنان رضيعك
دام لك فضله

shabfa2re يقول...

:)

smraa alnil يقول...

انا دخلت وكانو تمانية عقبال ما قريت وفتحت صفحة الكومنت بقوا 11
اومال لما اكتب بقي الكومت هكون الكام
يلا مش مهم

عارف
انا احيانا بقول لنفسي رغم قسوة الايام بقول ان دة الشئ الوحيد اللي ممكن يخليني اعيش عشانه
احيانا لما تتقفل الدنيا في وشي الاقي طفل العب معاه يبتسم بتبقي عندي بالدنيا
بقول انا عايزة من دة وكفاية اني احس اني مالكة الدنيا وهو في حضني
عارف يا مصعب لما شفت صورة زياد
حسيت اني نفسي اخده في حضني
واني اخليه اسعد طفل في الدنيا
ربنا يبعد عنه الشر يارب
ويبعد عنه التعب اللي الواحد تعبه في حياته ويجعل ايمه وايام اهله كلها سعيدة يارب

Amira Hassan يقول...

كده قلبت عليا المواجع

انا بقى كل ما شيا بيبي يفضل يعيط
اتعقدت :(

غير معرف يقول...

زياد لخير
ربنا يخليك لأبوك وأمك
وألف مبروك يا مصطفى وهبه
وربنا يبارك في زياد
ويكون باكورة العقد العائلي المكون من 11 حبه
ربنا يعينكم
مع تحياتي
كرم

We2am يقول...

rbna y7'lek w y7'elh sawa ya 3am :)

elkamhawi يقول...

يا كبير انتا اى حد يتحط تحت اديك لازم يسلم ليك نفسة